HydroFit

HydroFit is een vorm van oefentherapie die in het water wordt uitgevoerd. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van de relatieve gewichtloosheid van het menselijk lichaam in water en de warmte van het water. Hierdoor is water uitermate geschikt voor patiënten met reumatische klachten, neurologische aandoeningen, spierziekten en patiënten die gebonden zijn aan een rolstoel. Er wordt geoefend in een temperatuur van 31 a 32º C. Hydrotherapie wordt voornamelijk in groepsvorm maar ook als individuele behandeling gegeven.

Voordelen van oefenen in warm water:

• Door de opwaartse druk van het water (wet Archimedes) is de belasting op de gewrichten aanzienlijk minder dan op het land. Hierdoor is het mogelijk om met een verlaagde belastbaarheid van het gewricht, veilig te oefenen;
  • De steun van het water bij neurologische aandoeningen;
  • De aangename watertemperatuur bij reumatische aandoeningen (± 31ºC);
  • De weerstand van het water bij spierversterking bij postoperatieve aandoeningen;
  • De verhoging van de perifere weerstand (externe druk) voor circulatie en longen (ademhalings- en hartpatiënten).

Kosten:

Zie TARIEVEN

Dagen:

Maandag: 12:30 - 13:30 uur
Dinsdag:  13:30 -14:30 uur

Locatie:

Zwembad De Heerenduinen
Heerenduinweg 6
1971 JE IJmuiden
Noord-Holland

Bij wie kan ik hiervoor terecht?

Je kan voor HydroFit terecht bij Monique.

Wil je meer weten over hydrotherapie, neem dan contact met ons op.

FysioMove maakt fysiotherapie toegankelijk, begrijpelijk en leuk!